sarahs-canada-adventure.reismee.nl

Almost a month in Canada!

Hi allemaal,

Het is een tijdje geleden, morgen ben ik alweer 1 maand in canada! Ik kan het niet geloven!

Ik zal beginnen de week voor mijn vertrek, ik had een afscheidsfeestje met mijn vrienden van circus. We gingen bowlen en ik ben gewoon derde geworden! Shockend! Ook gingen we naar de haven en spelletjes spelen bij mij thuis het was een goed afscheid! Ik heb een heel mooi boekje van ze gekregen met allemaal foto’s van alle jaren circus samen! Ik mis jullie nu al wel echt heel erg! En ook de opentrainingen! Anne bleef logeren en we waren bijna de hele nacht wakker en hebben gepraat en naar al mijn foto’s gekeken! De volgende dag gingen we brownie bakken want dat is onze specialiteit! Ook gingen we voor de laatste keer naar de yoghurt barn. Loved it!

In mijn laatste weekend in Nederland had ik mijn zusje haar verjaardagsfeest en mijn afscheidsfeest voor familie. Dat was een hele mooie en leuke dag waar ik van iedereen afscheid heb kunnen nemen!

28 augustus was mijn zusje haar echte verjaardag en ik was heel blij dat ik er toen nog was, ze is alweer 14! We gingen bowlen en ik was alweer derde! En we gingen naar de film oceans 8! Superleuke dag!!

Toen had ik nog afscheid van mijn andere circusvrienden die niet konden komen de keer ervoor. Het was kort maar echt heel gezellig. We wilden gaan picknicken maar het was aan het regenen dus gingen we gewoon binnen picknicken.

Toen werd het toch echt tijd om mijn koffer in te gaan pakken. Dat was nog best een klus want ik wist al dat het niet in 1 koffer ging passen dus ik moest voor mijn tweede koffer bijbetalen. Ik heb mijn koffer ingepakt met mijn beste vriendin en we hebben een hoop lol gehad. We moesten dingen van de koffer wel drie keer switchen want alle breekbare dingen moesten in zachte dingen zitten en ik was wat dingen vergeten neer te leggen. Het was een hele puzzel. Toen we klaar waren was dan echt het moment om dag te zeggen tegen elkaar dat was nog best lastig! We gaan elkaar een jaar niet zien terwijl we elkaar ieder moment van de week konden zien omdat we maar twee straten van elkaar vandaag wonen. MISS YOU!

Mijn laatste hele dag in Nederland was familie dag! We hebben de hele dag dingen gedaan die ik graag nog met de familie wilde doen en wat ik graag nog wilde eten. Fantastische dag!

Toen was de dag toch echt aangebroken! 1 september. We moesten vroeg op en we werden door een taxi naar het vliegveld gebracht. Toen kwam het moment van afscheid nemen toch echt! We hadden de avond ervoor al afscheid genomen dus nu deden we een snel afscheid zodat het minder moeilijk zou zijn.

Het vliegen was eigenlijk echt heel makkelijk we vlogen met een groep van 13 mensen dus als er iets was konden we elkaar gewoon helpen. We moesten 1 keer overstappen op Toronto. We hadden een goede vliegtijd, want we vertrokken voor Nederlandse tijd s’ochtends en dan kwamen we voor Canadese tijd s ’avonds aan. Dus dat was heel fijn.

Toen ik daar aankwam stond mijn gastgezin daar met een bord: welkom in Canada! En ze hadden de Nederlandse vlag gemaakt heel lief! Ik werd meteen met open armen ontvangen dat was heel fijn! We reden naar huis en ik was heel moe. Ze hadden zo veel te vertellen! Het ziet er hier niet heel anders uit, er was alleen heel veel bos om de snelweg heen.

Toen ik thuiskwam was mijn gast zusje zo opgewonden om mij alles te laten zien van het huis en mijn kamer. Het was zo lief! Ze heeft me geholpen met mijn koffer uitpakken. Ze is zoooo lief! Mijn gastbroertje was ook nieuwsgierig wat ik allemaal meehad maar op een andere manier! Ik was zo blij toen ik na de ontmoeting in mijn bed lag. Ik dacht dit gaat een geweldig jaar worden.

De opa en oma van mijn gastgezin waren op bezoek en het was zo gezellig! De rest van de dag hebben ze mij Halifax laten zien wat er echt heel leuk uitzag. De maandag kwam mijn gastzusje uit Servië, Iva. Zij was ook heel moe dus ze ging meteen slapen.

Toen hadden we introductiedag we leerden alle internationale studenten kennen.

De eerst schooldag was eigenlijk best wel leuk! We gingen met de gele schoolbus naar school en we hadden maar vier lessen. We begonnen om 9.20 en we eindigen om 15.25 dus best wel een korte schooldag. De vakken die ik volg in mijn eerste semester zijn: design, oceans, biologie en wiskunde. Het is allemaal een stuk makkelijker dan in Nederland. Ik heb al allemaal nieuwe vrienden gemaakt, vooral internationale studenten maar ook wat Canadese vrienden!

Het voelt al helemaal als een tweede thuis!

Dit was het wel weer voor nu. Ik ga vaker dingen plaatsten want dit duurde wel heel lang.

Ik houd jullie op de hoogte!

Sarah

Reacties

Reacties

Jet

Klinkt super Saar! Have fun ♡

Thirza

Heel leuk Saartje!!! Have funnn ❤️

Loena

Super leuk om het allemaal te lezen Saar!! Nog super veel plezier!
xx

Mama Margot

Jeej, wat gaat het snel. Nog negen maanden en dan ben je weer thuis ;-)
xxx

Sanne

Mis jou ook ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active